LEVEL 296

LEVEL 296

O INSPIRACIAť už se podíváš do novin, na zpravodajské weby nebo, nedej bože, na sociální sítě, zjistíš, že pozitivní uvažování se dnes už moc nenosí. Zprávy o neúspěších, chybách a průšvizích střídají urážky všech reálně i domněle zodpovědných a člověk snadno propadne...
LEVEL 295

LEVEL 295

Nacházíme se teprve v polovině roku, ale už nyní je de facto rozhodnutý boj o tématu č. 1, který si s rokem 2019 každý spojí. Epic Games Store. Nemine den, týden, měsíc, aby se na konto ještě stále relativně nového, digitálního obchodu od Epicu neobjevila nějaká...
LEVEL 294

LEVEL 294

  Aniž bychom chtěli jakkoliv snižovat loňský úspěch Chuchla na IGF Awards, letošní dvojnásobné vítězství Beat Saberu na souběžných Game Developers Choice Awards v San Franciscu je skutečně výjimečné. Nadšení Vladimíra „Lokiho“ Hrinčára, který při přebírání ceny...
LEVEL 293

LEVEL 293

  V první řadě blahopřejeme kolegům z magazínu SCORE, že to dotáhli do čísla 300. Sami tam ještě nejsme, na konci roku 2019 budeme, ale moc dobře známe všechna úskalí, která se produkce a vydávání magazínu pro pár tisíc lidí v oboru, kde inzerce (z té magazíny...
LEVEL 292

LEVEL 292

LEVEL už vydáváme na vlastní pěst šest a půl roku a společně s našimi autory a grafiky jsme vytvořili neuvěřitelných 62 čísel. A pozitivní ohlasy od většiny z vás nás stále utvrzují v tom, že naše práce má smysl a že zájem o časopis, který přináší původní a detailní...
LEVEL 291

LEVEL 291

V polovině října proběhl v Praze další ročník konference CEEGS (Central and Eastern European Game Studies conference), které se účastnila řada badatelů z celého světa, jejichž činnost na akademické půdě i mimo ni se nějakým způsobem týká her. Jakkoli se nejedná o...
LEVEL 290

LEVEL 290

Opakuje se to s železnou pravidelností, ale rok co rok je to častější jev. S úderem září se od známých, kolegů v práci, ale i rodinných příslušníků začínají množit dotazy, co si mají letos zahrát, případně se ti poučenější nebo více zasažení reklamou rovnou ptají, kdy...
LEVEL 289

LEVEL 289

Každé průmyslové odvětví generuje fenomény neboli produkty, hnutí či přístupy, které v určitou chvíli všichni chtějí, zajímají se o ně, používají je, kupují a hovoří o nich. Sdílená ekonomika v posledních letech, boom reality show v devadesátkách či marvelovek a...
LEVEL 288

LEVEL 288

Prázdniny nekončí jen těm školou povinným, ale i všem hráčům. Co si budeme namlouvat, nikdo z nás toho přes léto moc nenahrál, protože sedět v 35 a více stupních u počítače nebo konzole výrazně snižuje zážitek ze sebelepší hry. O dovolených, grilovačkách, festivalech,...
LEVEL 280

LEVEL 280

      MRTVÉ KRABICE Čím dál častěji slýcháme ze všech stran stesky, že prodej krabicových her končí nebo brzy skončí. A nejnovější informace od velkých videoherních distributorů to podporují, protože podstatnou část jejich tržeb tvoří...
LEVEL 276

LEVEL 276

      PROKLETÝ ČTVRTÝ ROZMĚR   Stejně jako v jakémkoli jiném odvětví se hlavní téma, o kterém se dlouhé týdny diskutuje, pravidelně mění. V uplynulých měsících jsme mnohokrát na stránkách Levelu řešili Steam, malá i velká studia,...
LEVEL 275

LEVEL 275

  Dávno jsme se na tomto místě nedojímali nad tím, jak dlouho už to s Levelem táhneme na vlastní pěst. Ale číslo, které vidíte o kousek výše představuje počet let, po které LEVEL vydáváme po jeho konci u předchozího vydavatele, a to už je důvod k zamyšlení....
LEVEL 274

LEVEL 274

NEBOJTE SE TRENDŮ Představte si, že máte možnost určit, co bude populární, co pofrčí, co bude tvůrcům her vydělávat miliony peněz. Někdo zvolí návrat do starých dobrých časů, jiný virtuální realitu, další trvá na boomu fotorealistických her. Čili je dobře, že...